Als theater of podium weet je als geen ander hoe belangrijk het is om je zalen gevuld te houden en je publiek telkens weer te verrassen. De toekomst van je theater ligt in het bereiken van jong publiek en gezinnen – en dát is precies waar de Kindermuziekweek voor staat.
Doe mee van 4 t/m 13 april 2025 en sluit je aan bij toonaangevende instellingen zoals Het Concertgebouw, De Doelen, Nationale Opera & Ballet, Wilminktheater en Muziekcentrum Enschede en meer dan 100 deelnemers door heel Nederland. Samen zetten we muziek voor kinderen centraal, maken we muziek toegankelijk voor het hele gezin en creëren we een landelijke buzz die niet te missen is.
Waarom deelnemen?
De Kindermuziekweek is dé manier om jonge bezoekers aan te trekken en ze jouw podium te laten ontdekken. We weten dat het opbouwen van een loyaal, jong publiek in de culturele sector een uitdaging kan zijn. Maar met de Kindermuziekweek bied je kinderen, ouders, grootouders en scholen de kans om muziek te beleven en dromen tot leven te laten komen.
Door aan te sluiten bij de Kindermuziekweek zet je jouw theater neer als een plek waar muziek leeft en waar kinderen centraal staan. Bovendien sluit je aan bij een krachtige, landelijke PR- en marketingcampagne met een sterk maatschappelijk doel: kinderen in aanraking brengen met muziek en ze laten ontdekken hoe muziek kan inspireren, verbinden en geluk brengt. Haak ook aan bij het collectief, met de krachten van de hele branche gebundeld wordt jouw marketingbudget verveelvoudigd en de impact vele malen groter!
Wat krijg je als deelnemer?
Promotie op de landelijke website van de Kindermuziekweek
Met al je activiteiten en logo-zichtbaarheid op de deelnemerspagina
Social Media Contentkalender
Als groot podium krijg je exclusieve berichten voor jouw theater op de kanalen van de Kindermuziekweek.
Fysiek Kindermuziekweek-marketingpakket met Beachflag en Give-aways
Inclusief posters in verschillende formaten en twee vlaggenlijnen. Met eenduidige branding door heel Nederland valt het meteen op dat ook jullie meedoen, en is het direct feest op je locatie!
Online toolbox
Met persberichten, logo’s, foto’s, social media templates, het Kindermuziekweek lied, kleurplaten en nog veel meer om je promotie te vergemakkelijken.Best
Practises en toegang tot landelijke kennis
Pluk de vruchten van het collectief, maak gebruik van het gehele Kindermuziekweek netwerk en verrijk je eigen activiteiten met best-practises.
Voorrang bij inschrijving op de Kindermuziekweektour
Een voorstelling rond het thema dat rondreist door Nederland en extra PR aandacht voor wordt gegenereerd. In 2025 gaat SlodDe & Vos naar Dromenland door het land. Een magische voorstelling vol fantasie, muziek en humor waarin kinderen worden meegenomen naar een wereld van pratende dieren en zwevende kastelen. Er zijn nog enkele plekken!
Nieuw dit jaar: het thema DROMEN en de Gouden Muziekwens
De Kindermuziekweek heeft elk jaar een prachtig thema. In 2025 draait alles om dromen – over muziek, avontuur en fantasie. Het thema komt op allerlei plekken terug in de campagne, van het Lied tot aan lesmaterialen. Grijp jij het thema ook aan om je (rand)activiteiten extra feestelijk mee aan te kleden?
Laat jouw theater de plek zijn waar dromen tot leven komen en geef kinderen de kans om hun muzikale wens te delen. Doe mee met de Gouden Muziekwens! Kinderen kunnen hun Gouden Muziekwens indienen bij allerlei Wenslocaties. Jouw theater kan dé plek zijn waar kinderen hun droom kunnen inleveren. Bestel het Gouden Muziekwens Branding pakket, zet de speciale gouden brievenbus neer en creëer een magische ervaring voor jonge bezoekers. Je beslist zelf welke, en hoeveel dromen je laat uitkomen. Doe mee, creëer een onvergetelijk moment voor kinderen – en trek gezinnen naar jouw theater!
Over ons
De Kindermuziekweek is een jaarlijks terugkerende week dat in het hele land meer dan een miljoen kinderen inspireert en in aanraking brengt met de magie van (live) muziek.
Onze missie? Nederland 10 dagen lang volledig in het teken zetten van muziek voor kinderen van 0 tot 12 jaar. Wij geloven dat muzikale ontwikkeling een cruciale rol speelt in de emotionele en cognitieve groei van kinderen. Muziek verbindt, maakt gelukkig en biedt een veilige en inclusieve ruimte waarin kinderen hun talenten en dromen kunnen ontdekken.
Praktische details
Wanneer?
De Kindermuziekweek 2025 vindt plaats van 4 t/m 13 april. Markeer ook de data van de komende jaren vast in je agenda – je vindt ze onderaan de website.
Duur van de activiteiten:
Jij bepaalt de lengte en invulling van de activiteiten in jouw theater of podium. Of je nu een intiem optreden van een half uur organiseert of een volledige middag met workshops, het programma is volledig aan jou om op maat te maken voor je publiek.
Deadline voor aanmelding:
Doe je mee? Zorg dan dat je jouw theater of podium aanmeldt vóór 31 december 2024. Aanmelden mag ook later, maar zo gaat jouw locatie optimaal mee in alle landelijke promotie, van onze website tot de social media contentkalender en kun je nog gebruik maken van dit speciale tarief.
Kosten:
Normaal kost deelname €650 per jaar, maar omdat jij je via onze partners aanmeldt, bieden we nu een speciale prijs als je meteen besluit je voor minimaal drie jaar aan te melden, je betaalt dan slechts €500 per jaar. Voor dit bedrag krijg je toegang tot alle tools, promotie en landelijke zichtbaarheid die de Kindermuziekweek jouw locatie biedt.
Meld je vandaag nog aan!
Mis deze kans niet om deel uit te maken van de Kindermuziekweek. Aanmelden is mogelijk tot 31 december 2024 – grijp de kans om voor een gereduceerd tarief van €500 deel te nemen.
Laat je podium schitteren tijdens de Kindermuziekweek. Samen laten we dromen uitkomen!
FAQ
Alles wat met muziek te maken heeft! Van een interactieve workshop tot een muzikaal optreden of een creatieve dansactiviteit – zolang het kinderen inspireert en enthousiasmeert.
We zetten jouw theater op onze website en in onze social media planning. Met een bereik van duizenden muziekliefhebbers door heel Nederland sta je volop in de schijnwerpers.
De toolbox bevat kant-en-klare materialen zoals persberichten, foto’s, social media templates en posters, zodat je moeiteloos je eigen promotie kunt opzetten.
Dit initiatief geeft kinderen de kans om een muzikale droomwens in te dienen. Als deelnemend theater kun je zelf een of meerdere wensen selecteren om in vervulling te laten gaan!