Gouden Muziekwens – Veelgestelde vragen

Ook meedoen met de Gouden Muziekwens?

De Kindermuziekweek vervult Gouden Muziekwensen!

Voor alle kinderen die dromen van een optreden in een echte concertzaal of op het podium willen staan met een orkest, organiseert de Kindermuziekweek samen met partners en deelnemers de ‘Gouden Muziekwens’.

Tijdens de Kindermuziekweek van 5 t/m 14 april kunnen alle kinderen van 0 t/m 12 jaar hun Gouden Muziekwens indienen. Dit kan bij een van de deelnemende muzieklocaties in de buurt. Voor kinderen die niet persoonlijk naar een locatie kunnen komen, is er ook de mogelijkheid om hun wens online in te dienen bij de Kindermuziekweek.

Elke muziekinstelling beslist zelf welke Gouden Muziekwens(en) zij zullen vervullen.

Om ervoor te zorgen dat we de kinderen naar de juiste locaties kunnen verwijzen en alle deelnemende partijen kunnen voorzien van de juiste marketingtools en ondersteuning, vragen we je om je hieronder aan te melden.

Heb je hier nog vragen over? Zie hieronder enkele van de meest gestelde vragen.

Naam(Vereist)

De actie Gouden Muziekwens is één van de onderdelen die de Kindermuziekweek speciaal maakt en onderscheid van alle andere weken in het jaar waarop er óók aandacht is voor live muziek voor kinderen.
Door kinderen te vragen naar hún muziekwens, activeer je actief (langer) nadenken over muziek. Wat doet het met je? Welke mogelijkheden biedt het je? 

Alle partners en deelnemers van de Kindermuziekweek van 2024.
Ben je nog geen deelnemer? Lees hier hoe je deelnemer kunt worden! Interesse in een partnerschap? Mail dan naar info@kindermuziekweek.nl

  1. Meld je zo snel mogelijk, en uiterlijk 21 maart aan als deelnemer aan de Gouden Muziekwens actie door onderstaand formulier in te vullen.
    Hiermee maken we jouw locatie zichtbaar als Wenslocatie
  2. Maak promotie met de materialen die wij hiervoor aanleveren. In de Toolkit vind je promotieteksten om de actie op jouw website, nieuwsbrieven en socials te verkondigen, met mooi beeldmateriaal. Fysiek ontvang je posters en wensbriefjes die je tijdens de Kindermuziekweek prominent op je locatie, of bij jouw reizende voorstellingen kunt plaatsen. Denk ook aan een brievenbus waar de wensbriefjes in ingeleverd kunnen worden!

Je kunt via deze site een brievenbus aanschaffen met 10% korting als je “Kindermuziekweek” vermeldt! Wij hebben gelet op het lichte gewicht en de omvang van de brievenbus. De aanschaf is eenmalig, je kunt de bus ook volgend jaar weer inzetten, of bij andere evenementen gedurende het jaar.
Natuurlijk kun je ook elk andere brievenbus of grote doos gebruiken voor het laten inleveren van de Gouden Muziekwensen. Voor allen geldt: Zet ‘m tijdens de Kindermuziekweek prominent neer op je locatie, met de bijbehorende posters/materialen!

Kinderen kunnen de gehele Kindermuziekweek hun Gouden Muziekwens inleveren. Fysiek bij jullie, of digitaal via kindermuziekweek.nl

Ook dat bepaal je zelf. We kunnen ons voorstellen dat je met verschillende agenda’s te maken hebt om de wens in vervulling te laten gaan. Hierdoor leggen we geen datum op.
We adviseren je de wens binnen 1,5 maand uit te laten komen. De wens zit dan nog goed in het geheugen van de kinderen, en ook organisatorisch is het fijn het dan af te hechten. 

Daar ga jij als instantie helemaal zelf over. Je kijkt hierbij naar haalbaarheid en je eigen budget. Je kunt het dus zo groots en zo klein maken als je zelf wil.
Mogelijk komt een wens vaker voor. Je kunt er ook voor kiezen op één moment met meerdere kinderen tegelijk de wens uit te laten komen. 

Ëén is al genoeg, maar dat mag uiteraard! 
Het kan bijvoorbeeld zo zijn dat meerdere kinderen een vergelijkbare wens hebben. Je zou deze kunnen bundelen en op één middag al deze kinderen kunnen nodigen.

Het Concertgebouw, Nationale Opera en Ballet en het Muziekgebouw hebben vorig jaar de Gouden Muziekwens geïntroduceerd. Er zijn hier allerlei spannende en leuke wensen ingeleverd. Denk aan “mag onze musical op jullie podium (moest ik vragen van mijn meester)”
‘Ik zou de eerste violist graag ontmoeten” “ik wens dat ik mag kijken tijdens de balletles van Het Nationale Ballet”.

De Kindermuziekweek organiseert centraal de marketing- en PR rondom de actie. We maken fysiek en digitaal promotiemateriaal waarmee je op jouw locatie én digitale (social) kanalen kan oproepen om Gouden Muziekwensen bij jullie in te leveren.
Ook zorgen wij ervoor dat alle digitaal ingeleverde wensen bij de juiste organisatie terechtkomen.
Jij als organisatie organiseert de wens op locatie, en draagt de eventuele bijkomende kosten.
Tip: het laten uitkomen van een wens levert mooi marketingmateriaal (foto’s) op, waardoor (een deel) van de kosten uit het marketingbudget kan komen.

Nee, je bent niet verplicht om mee te doen met deze actie. Het kan wel zo zijn dat je door alle landelijke reuring die ontstaat vraag krijgt naar de actie. Je kunt kinderen dan verwijzen naar een andere deelnemende locatie, of de website van Kindermuziekweek, om wensen in te leveren.

De Kindermuziekweek zal binnen anderhalve week alle wensen die digitaal zijn ingestuurd naar de deelnemers doorsturen. Gezien het om uitwisselen van gegevens gaat, gaan kinderen bij het insturen van een wens akkoord met het delen van deze gegevens.
Wat jullie precies mogen met deze gegevens, zullen we duidelijk vermelden bij het opsturen.

Heeft u een andere vraag over de Kindermuziekweek, of de Gouden Muziekwens? Mail dan naar info@kindermuziekweek.nl